Vaccination

2012-04-26 12:56:47 Mixat
» Kommentarer(1) «


Igår så va jag ner till stan och fick min första vaccinspruta mot hepatit B, eftersom jag råka sticka mig på jobbet med en insulinspruta efter jag stuckit en brukare så va jag tvungen att ta blodprov och se så jag inte blivit smittad med nått. Men proverna såg bara bra ut så det är ingen fara men jag ska få vaccinera mig ändå och det står kommun så det är ju bra :) Om en månad ska jag få den 2:a sprutan och sen om 6 månader ska jag få den sista sen ska jag vara fullt skyddad mot hepatit B så de känns bra.
Igår kväll så va vi och hälsade på Tom, Josefin och lilla Alfred som har blivit så stor!
Killarna va ute och förberedde för sista april som vi ska fira hos Tom och Jossan, med massa trevligt folk som vanligt, det ska blir roligt!
Imorgon så drar Emil, Erik och Torbjörn upp till fjälls för att fiska, så jag blir alldeles själv hela helgen. Jobbar ju så de fördriver man ju tiden rätt så bra på :P Men imorrnkväll så ska jag på olles och käka middag och lyssna på JLT med trevliga vänner, blir nyktert eftersom jag börjar 7 på lördagmorron men de ska bli roligt att gå ut iaf!
Nu ska jag förbereda nån middag här eftersom jag börjar jobba 14.30.

Kommentarer
Postat av: Syster Sara

Hej Emma! Se till att dom kontrollerar titrarna på dig när du tagit sista sprutan. Det är ett vanligt blodprov där man kontrollerar nivåerna av vaccinet. Det ska göras ca 4-6 veckor efter och ska ligga över tio för att du ska ha ett fullgott skydd. Det är väldigt ofta det glöms bort... Hoppas du har det bra annars? Med vänlig hälsning, Sara Vettersand

2012-05-26 @ 12:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback