Snööööö!!

2011-12-13 10:34:42 Mixat
» Kommentarer(0) «


Ja nu har ju snön kommit iaf och REJÄLT med. Tror vi fått ca 40 här men hörde att uppe hos mor och far så är de närmare 70 :O Åh älskade snö ÄNTLIGEN!!
Har ju jobbat i helgen och jag promenerar ju till jobbet, så i lördags när jag gick hemmifrån och kom till astor så ser det väldigt mörkt ut inne på byn och de va som jag anade Strömavbrott. Men hemma hade vi ström!
Kan lova att de va inte det enklaste att jobba, pannlampor på och tända ljus överallt. Man ha nog inte riktigt tänk på hur mycket man behöver strömmen egentligen. Sängarna gick ju inte att höja så de va att palla upp dom gamla med kuddar i ryggen för att ens få i dom frukost och medicin och så fick man stå på knä och jobba för vissa sängar va ju i botten. Men som tur så kom den tillbaka vid halv12 så de va skönt.
Men vi va ändå lyckligt lottad för på alla andra ställen runt om oss så ha dom inte haft ström på hela helgen så vi hade tur. För hemma hos oss ha den bara blinkat några gånger men inte fare nå spec länge.
Igår så va jag ledig, städade, tvättade och bakade mest hela dagen, ungefär som alla andra ledigdagar :P
Men på kvällen så va jag och åt middag på Public med mina kära arbetskamrater mycket trevligt och gott. Jag åt Oxfilé trattis (absolut att rekomendera :)
Idag så ha de inte blive så mycket gjort än, sett på julkalendern och lucia. Måste bara tillägga att Jill Johnsons nya jullåt I väntan på julen är en Favorit just nu, så himla fin!! :)
Nu ska jag ut och he på värmaren på bilen en stund ska fara och hälsa på Renée och lilla Tuva strax :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback