Hockey, besök & storstädning!

2012-10-05 15:50:00 Vardagen
» Kommentarer(1) «


Dom här dagarna har betsått av mycket besök - vilket GILLAS!! :)
Först igår så kom Ramona förbi och hälsade på en sväng, de va alldeles för längesen sist.
Strax innan 16 så åkte jag ner till stan och hämtade upp Emil på jobbet, åsså for vi ut på Safari och åt middag. Super mysigt och jätte gott!
Sen skulle vi på hockeyn men eftersom klockan inte va så mycket så passade vi på att fara och hälsa på Cornelia i hennes och John´s nya lägenhet. Tiden bara rann iväg när vi satt där och surra, de måste vi göra om ganska snart, då måste vi passa in så John är hemma med ;)
Sen åkte vi ner på arenan och fick se en riktigt bra match med högt tempo där Modo spöa Luleå. Helt enkelt en kanon avslutning på en super bra dag!
 
Imorsse när ja vakna så tänkte jag att nu va de dags att ta tag i storstädning/rensning i källaren,gästrummet och lillrummet uppe. Så började med att montera ihop en lagerhylla nere i källaren så jag fick upp alla mina kastruller, burkar, köksmaskiner och ja allt som nu bara stod där på golvet och tog plats. Så nu ha jag fått ordning på mina saker nu är de bara Emils alla fiske grejer, verktyg och allt som han få rensa upp ;) sen så är de fint där nere igen :)
 
Efter de så gick jag upp och började ta tag i lillrummet. Så nu ha jag flyttat ner alla flyttkartonger som stod där uppe och bara tog plats ner i källaren åsså ha jag börjat rensa upp bland allt bråde som är där. Det känns dock som att detta komma bli ett väldigt långdraget projekt eftersom jag ser inget slut på de hela...det är grejer ÖVERALLT! Jag förstår inte hur man kan ha hunnit samla på sig så mycket saker på så kort tid, vi ha ju ändå bara bott här i drygt 2 år! :O Så nu ska de bli en ordentlig rensning så man få nån ordning på allt.
 
Har även haft fin besök idag efter lunch. Först komme Maja och Harry förbi och hälsade på, hade inte setts sen innan dom for utomlands så de va ett tag sen. Åsså precis när dom skulle fara så komme Malin förbi. Så min eftermiddag ha bara runnit förbi, blir lätt så när man ha trevligt sällskap :)
 
 
 
Måste även visa dessa söta saker som lillpyret i magen fått av sin farmor <3
 
En super mysig babyfilt!
 
Älskar färgerna på dessa söta kläder!
 
 
Hade precis tänkt att börja med nån mat men då prata jag med svärmor så då blev vi bjudna på Tacos där och det tackar man ju verkligen inte nej till! :)
Sen så ringde även pappa i em och frågade om vi skulle vara hemma ikväll för dom tänkte komma och hälsa på efter lagårn. Så få se om de blir mer besök ikväll! :)
Nu väntar jag bara hem älsklingen från jobbet så åker vi till Norrgissjö och äter!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia Strömberg

Oj vilket fint klädset.. BLir lite avundsjuk. Minns när M var i magen och hur mysigt och spännande de va. Och vad liten hon varit när de var "små".

Svar: Ja super fina färger :) Ja nu när h*n börjar sparka mer och mer så känns de mycket mer verkligt. fast ändå är de svårt att tro när man ser Erik och Jossans små bebisar att snart ska vi också få våran alldeles egna lilla bebis <3
EmmaEri

2012-10-07 @ 15:06:55
URL: http://sosv.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback