Härligt väder!

2012-02-13 14:53:50 Mixat
» Kommentarer(0) «


I fredags så blev vi bjuden på middag hos farmor och farfar så vi åkte upp på näset efter Emil slutat jobbet. Så vi sov över hos mamma och pappa tills på lördan och då for vi ut på sjön och pimplade lite och fika, mysigt!
Fick dock inte så mycket fisk men jag fick största iaf ;)
Stannade kvar och åt middag och såg på mello sen for vi hem till Gideå igen.
Igår så skulle jag jobba på plantan på hundutställningen och sälja hamburgare, så va där från 8-11 gick mycket bra.
Sen for vi upp te movattnet och grattade pojkarna för dom ha fyllt 3 & 5 år!! Stora killarna nu ju!!<3
Albin med sin traktor han fått av oss! :)
Kändes dock tråkigt att man missat de fina vädret som va när man va innomhus mest hela dagen :/ Så när vi kom hem från movattnet så tog jag och Emil en tur för att rasta skotrarna lite, de va såå skönt, som tur va så hade dom hunna sladda lederna sen helgen så dom va kanon! :)
Sen blev de soffläge och Wallander.
Idag så ha jag plockat undan lite här hemma, ska bara fram me skurhinken sen! Åsså är de ju så fint väder även idag så jag tänkte ta mig en skotertur, så jag for upp på skallberget och stannade där för jag tänkte fota lite men då när jag fått fram kameran så får jag igång den men den gick ej att ta nå kort med, den bara knastrade konstigt...happ tänkte jag de va ju inte alls spec roligt så då skulle jag bege mig hem igen. Men när jag fått på mig hjälmen igen och skulle starta skotern så tände den inte ens :( höll på i ca.1 timme utan resultat, så tänkte nu ringer jag svärfar och be han komma och hjälpa mig. men då kom jag på att dom va i jansmark idag...Men efter vägen så hade jag mött Patrik Bodin så tänkte att jag ringer han så då kom han som en räddare i nöden och hjälpte mig igång med aset!! Tur man ha så snälla människor runtomkring sig! Tack Patrik!! :)
Men de gick då ingen nöd på mig där uppe på berget i nästan 2 timmar iaf..strålande sol och helt vindstilla nästan...ganska skönt faktiskt ;)
Men nu är jag hemma iaf, och har lärt mig ännu engång, att ska jag ut på skotern själv så få jag aldrig stänga av den fören jag är hemma på gårn igen ;P  SKIT SKOTER!!
Dessutom så ha förkylningen smygit sig på mig...snuvig nanting, hosta, halsont och täta bihålor :( Så de blir vila från träningen ikväll iaf, tänkter inte dra på mig nå långvarigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback